top of page
  • Writer's pictureHana Stojkovic,writer,artist

ON LINE POSAO BIZNIS NA MREŽI

Svako od nas želi da uspe,to je prirodno,čovekova želja za uspehom duga je koliko i sam čovek.

Da li ćemo uspeti ili ne zavisi od mnogo faktora.Način na koji ćemo doći do samog vrha takodje je individualan.

Ono što nikada ne bi trebali da radimo,koliko god da smo uspešniji od drugih,je uslovljavanje da se radi isključivo na naš način.

Niko nikome ne može garantovati da je upravo naš način jedini, najbolji, najuspešniji i najisplativiji.

Mi možemo ukoliko nudimo pomoć bez nadoknade ponuditi pomoć,ali ne smemo se smatrati Bogovima zanata,pa ukoliko nas osoba ne posluša postavljati specifične uslove da bi neko prihvatio baš naš način rada.

Otvorila sa pet Blogova,pet različitih adresa,ljudi su mi pomagali neko više,neko manje.

I sami znate kakvi ponekad ljudi mogu da budu, kada zavisite od njih!

Nekako s'vremenom očvrsnete, postanete samostalni i ne dotiču vas razne priče nekih nebitnih ljudi koji su u prolazu kroz vaš život.

Ne volim ljude koji sebi daju za pravo da upravljaju tudjim životima(bez obzira na njihov lični uspeh).

Moguće da ovu temu nikada ne bih obradila da mi se nije desila neprijatna sitiacija sa vlasnicima jedne od većih platformi.


Naime,naišla sam na oglas na jednoj od mnogih društvenih platformi da postoji free otvaranje Blog-a.Pročitala sam detaljno uslove pridruživanja i rada.Prešla sam i zaronila i istraživanje o postavci Blog-a, kako vizuelmog spoljnog ,tako i unutrašnjeg izgleda.Posebno mi je bilo važno da osobama koje su u pretrazi izgleda primamljivo i čitko.Krenula sam od odabira boje,stila fonta(izuzetno bitno za preglednost) i fotki koje daju finiš,preko obrade par tema za prve tekstove.Nekako pred završetak dobijam 2,3 poruke od samih vlasnika koji se javljaju da požele dobrodošlicu, čudno i novo,ali u redu novi pristup ljudima kojima ste ponudili pomoć.

Pri kraju sva 3 maila uočljiv je deo gde vlasnici upućuju "da bi trebalo" da nadogradim,tačnije platim odredjenu svotu za bolji rad i pomoć koju dobijam.Ne bi se js uopšte iznenadila porukama da mi prva misao nije bila "ovo neće biti dobro" ,a znam da mojoj izraženoj intuiciji zaista treba verovati.Nagovaranje je isto napisano u svim meilovima,kao da je kopirano i u zaglavlju promenjen pošiljalac.

Sutra stižu nove poruke samo što je pristup otvoreniji i agresivniji.


Posle standardnih pozdravnih reči prelaze na tekst gde počinju da "pritiskaju" do te mere da je osećaj nepodnošljiv.

Odgovorila sam već prvi dan, objašnjavajući pri tom da nisam u mogućnosti da učinim predloženo opisujući razloge.

Kao što obično biva u slučajevima koji su slični ovom osobe imaju dva načina da prekinu dalji razgovor sklanjajući se od bespotrebnog prtiska,da plate ili da jednostavno prekinu posao(koje god prirode bio).

Ono što sam uradila je specifično osobama koje imaju suviše jak karakter ili teška iskustva po ovom pitanju.Kako imam običaj da sve dupliciram pregledala sam sve pozive za otvaranje Blog-a,web adrese,prvi ugovor i sve sledeće od moguća tri.Nigde nije bilo pomena o bilo kakvom plaćanju, čak ni onako popularno,sitnim slovima.



Posle višesatnog razmišljanja zatvorila sam Blog,odjavila se sa platforme, i zaboravila da sam ikada pokušala da započnem on line biznis. Kako je prošlo više od deset dana nisam ni razmišljala više o dotičnoj platformi,propalom biznisu,vlasnicima koji nude "besplatne alatke" za vodjenje posla na platformi.


Svako od nas ima odredjeno mišljenje o sebi i sigurno da o sebi ne razmišlja kao o najvećem gubitniku.Sigurna sam da smo svi svesni svojih potencijala, mogućnosti,kao i gde smo u svetu uspeha.Uzimajući u obzir sve podatke nije teško izračunati na kom stepeniku ste,i koliko nam treba do vrha.Koliko god puta da smo pokušali,kretali iz početka nećemo sebe doživljavati kao 100% gubitnika ili losera(eng.loser-gubitnik,popularno),ali ukloliko vas neko nazove potencijalnim gubitnikom osetiće te udarac moralne šamarčine.Utisak da ste jako mali,neprimetni u svetu jakih i bogatih.Zavisno od same osobe,karaktera sledi i reakcija.Zanimljivo je da sam par puta u životu počinjala skroz meni nepoznate poslove i nikada sebe nisam videla kao gubitnika,naprotiv u svim poslovima sam bila manje ili više uspešna.E mail uvreda koju sam teško podnela je izazvala buru emocija u meni.


Od trenutnog neprijatnog iznenadjenja,osramoćenosti da me neko naziva gubitnikom,do besa i pisanja meila u kome pomovo objašnjavam razloge.Kako je vreme prolazilo bes je rastao(uprkos očekivanju da ću se smiriti).

Želja ljudi da pomogne nije humanost na delu u većini slučajeva je korist,način da se znanje naplati.Normalno je naplaćivati znanje zbog toga idemo u školu,ali budimo iskreni,otvoreni,budimo ljudi.

Hiljade ljudi čeka na pomoć baš u ovom poslu i nije tačno objašnjenje da većina hoće hleb preko pogače.Neki ne znaju,drugi nemaju,nije greh želeti uspeh.Ukoliko ste od onih koji su uspeli i želite da pomognete (bar neko vreme) napišite od A-Z šta i koje uslove nudite.

Pomoći je ispunjavajuće iskustvo koje nas čini sretnim(emocija zadovoljstva).

6 views0 comments

Recent Posts

See All

Ako

Post: Blog2_Post
bottom of page