top of page
  • Writer's pictureHana Stojkovic,writer,artist

Živimo li u skladu sa sobom?

Updated: Oct 23, 2022

Da li živimo u skladu sa sobom ili smo ipak u nekom stalnom "tomorrow's mood" kada treba doneti odluku za sebe?


Prvi deo naše mentalne mape koje stručno zovemo~ Referentni Okvir ~ uključuje polje „JA“. Ljudi koji nemaju običaj da se pitaju šta bi im bilo važno ili šta bi im prijalo, šta hoće, kao i šta misle u vezi nekog ili nečeg, u stvari otpisuju ovaj deo svoje mentalne mape. Naučili su da se oslanjaju na druge, prihvataju ono što oni misle, čak i kad to što čuju nije tačno. Ove vrlo prilagodjive osobe često su opisivane od strane drugih  kao „divne, dobre, prilagodljive i sl.“ do nivoa sopstvne negacije.

Zato su socijalno vrlo poželjne. Njihova uverenja o sebi su često načeta pogledima drugih ili su „kontaminirana“ mišljenjima od ranije, koja  nisu proveravali.

Ovo su osobe ukoliko im je neko nekada rekao da ne izgleda privlačno ili nije inteligentan, i ostao uveren da je to tačno.

To su ipak bili tuđi krojevi za njegovu ličnost.



Drugi tip navikao jer je učen da za sebe često kaže da je „lenja“, „izgubljena“ ili „da voli da jede“ što je u stvari bila rečenica njihove mame ili nekog drugog. Prvo treba da se upitate šta je to što vas čini živim i zdravim, šta je to što volite ili šta biste voleli da biste se osećali dobro.

~Šta je to što ja hoću u nekoj situaciji?



Druga nimalo ne bitna stvar je naš mikro kosmos koji čine drugi ljudi, svet među kojim i sa kojim živimo, radimo, krećemo se…

Mi smo socijalna bića, ne možemo bez drugih. Od roditelja, partnera, dece, do komšiluka i rođaka koje povremeno srećemo…


Zapitajte se sa kakvim ljudima volite, možete i hoćete da se družite, oko kojih želite da se potrudite, a koji zavređuju vašu bliskost i pažnju.

~Te relacije nas u stvari definitivno oživljavaju!~6





Sve što nam se dešava odvija se u nekom kontekstu.

Te „okolnosti“ ili situacije kako ih često zovemo, traže od nas da se u njima postavimo što jasnije, fleksibilnije i da rešavamo konkretne probleme koje one nose.

Psihotetapija obično počinje sa:" desilo mi se…“ ili „trenutno sam u takvoj situaciji da mi je jako teško “ .

Rešavajući problem ne moramo se zbuniti njegovom težinom, pitajući se zašto se sada nešto desilo i „zašto baš meni…“?




Teško da....Svima ponekad....

U životu i svi smo manje ili više doživeli odredjene udarce tako da znamo koliko ume biti surov.To nije tema ovog posta.


Tema je mentalno zdravlje i šta činite za sebe da ostanete na liniji,zdravom razmišljanju i zdravom pogledu na život kakav god da jeste!




Da li prodajem na pijaci ili sam doktor nauka koji je angažovan na specijalnom projektu iz atomske fizike, dobro bi bilo pitati se čemu to što radim služi!

Meni, drugima ili svetu?

Ako me odgovor zadovoljava, imaću dodatna uverenja koja će mi donositi energiju za angažovanje i naša konkretna ponašanja imaće motivaciju.


~I konačno –  radovaćemo se tome što radimo!



Recent Posts

See All

....

Post: Blog2_Post
bottom of page